![](https://www.jatorozumiem.pl/wp-content/uploads/2021/05/EU_Jestem-Tworca-Design-Thinking_1-1.jpg)
1. Jestem Twórcą! Design Thinking w pisaniu opowiadań i tworzeniu historii
Szkoła podstawowa klasy VIII
Szkoła ponadpodstawowa
ZAJĘCIA BIBLIOTECZNE, JĘZYK POLSKI
Scenariusz zgodny z podstawą programową
(Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dn. 2 marca 2018 r.)
Scenariusz z wykorzystaniem nowych mediów i pracy w grupach (90 min)
![](https://www.jatorozumiem.pl/wp-content/uploads/2021/05/EU_Jak-sztuka-inspiruje-sztuke_1-1.jpg)
2. Jak sztuka inspiruje sztukę. O inspiracjach i plagiatach
Szkoła podstawowa klasy VIII
Szkoła ponadpodstawowa
ZAJĘCIA BIBLIOTECZNE, JĘZYK POLSKI
Scenariusz zgodny z podstawą programową
(Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dn. 2 marca 2018 r.)
Scenariusz z wykorzystaniem nowych mediów i pracy w grupach (90 min)
![](https://www.jatorozumiem.pl/wp-content/uploads/2021/05/EU_Sztuczna-inteligencja_prawdziwe-ulatwienia_1.jpg)
3. Sztuczna inteligencja, prawdziwe ułatwienia. Co o nas wie sztuczna inteligencja i jak wspomaga nasze codzienne wybory?
Szkoła ponadpodstawowa
ZAJĘCIA BIBLIOTECZNE, JĘZYK POLSKI, ETYKA, GODZINA WYCHOWAWACZA
Scenariusz zgodny z podstawą programową
(Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dn. 2 marca 2018 r.)
Scenariusz z wykorzystaniem nowych mediów i pracy w grupach (90 min)
![](https://www.jatorozumiem.pl/wp-content/uploads/2021/05/Co-komu-wolno-czyli-o-prawie-autorskim_1-1.jpg)
4. Co komu wolno, czyli o prawie autorskim
Szkoła podstawowa klasy VII – VIII
Szkoła ponadpodstawowa
JĘZYK POLSKI, WOS, INFORMATYKA
Scenariusz zgodny z podstawą programową
(Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dn. 14 lutego 2017 r. i Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dn. 2 marca 2018 r.)
Scenariusz z wykorzystaniem nowych mediów i metod aktywizujących (45min)
![](https://www.jatorozumiem.pl/wp-content/uploads/2021/05/O-plagiacie-i-jego-konsekwensjach_1.jpg)
5. O plagiacie i jego konsekwencjach
Szkoła podstawowa klasy VII – VIII
Szkoła ponadpodstawowa
JĘZYK POLSKI, WOS, INFORMATYKA
Scenariusz zgodny z podstawą programową
(Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dn. 14 lutego 2017 r.
i Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dn. 2 marca 2018 r.)
Scenariusz z wykorzystaniem „burzy mózgów” i debaty (90 min)
![](https://www.jatorozumiem.pl/wp-content/uploads/2021/05/Licancje-Creative-Commons-i-pola-eksploatacji_1.jpg)
6. Licencje Creative Commons i pola eksploatacji, czyli co przysługuje autorowi dzieła
Szkoła podstawowa klasy VII – VIII
Szkoła ponadpodstawowa
JĘZYK POLSKI, WOS, INFORMATYKA
Scenariusz zgodny z podstawą programową
(Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dn. 14 lutego 2017
i Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dn. 2 marca 2018 r.)
Scenariusz z wykorzystaniem nowych mediów i metod aktywizujących (45min)
![](https://www.jatorozumiem.pl/wp-content/uploads/2021/05/Tworzyc-kazdy-moze-_1.jpg)
7. Tworzyć każdy może?
Szkoła ponadpodstawowa
JĘZYK POLSKI, WOS, INFORMATYKA
Scenariusz zgodny z podstawą programową
(Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dn. 2 marca 2018 r.)
Scenariusz z wykorzystaniem nowych mediów i metod aktywizujących
Scenariusz do wykorzystania w pracowni z dostępem do Internetu (45 min)
![](https://www.jatorozumiem.pl/wp-content/uploads/2021/05/Wywiad-czyli-jak-pokazac-czlowieka_1.jpg)
8. Wywiad, czyli jak pokazać człowieka
Szkoła ponadpodstawowa
JĘZYK POLSKI
Scenariusz zgodny z podstawą programową
(Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dn. 2 marca 2018 r.)
Scenariusz lekcji z zakresu edukacji medialnej (45 min)
![](https://www.jatorozumiem.pl/wp-content/uploads/2021/05/Sam-zdecyduj_1.jpg)
9. Sam zdecyduj
Szkoła ponadpodstawowa
JĘZYK POLSKI
Scenariusz zgodny z podstawą programową
(Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dn. 2 marca 2018 r.)
Scenariusz z wykorzystaniem nowych mediów, realizujący treści edukacji medialnej (45min)
![](https://www.jatorozumiem.pl/wp-content/uploads/2021/05/Sztuka-w-sluzbie-propagandy_1.jpg)
10. Sztuka w służbie propagandy, sztuka w służbie prawdy
Szkoła ponadpodstawowa
JĘZYK POLSKI
Scenariusz zgodny z podstawą programową
(Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dn. 2 marca 2018 r.)
Scenariusz z wykorzystaniem nowych mediów, karty pracy i „burzy mózgów” (90 min)
![](https://www.jatorozumiem.pl/wp-content/uploads/2021/05/Czy-kazdy-moze-byc-dziennikarzem-_1.jpg)
11. Czy każdy może być dziennikarzem?
Szkoła ponadpodstawowa
JĘZYK POLSKI, WOS
Scenariusz zgodny z podstawą programową
(Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dn. 2 marca 2018 r.)
Scenariusz lekcji z wykorzystaniem metod aktywizujących (45 min)